Oppsett av leveringsmetode

I denne artikkelen vil du finne ut av hvordan du kan sette opp leveringsmetoder til nettbutikken din ved å bruke forhåndslagde metoder eller ved å legge til dine egne.

Redigere eksisterende leveringsmetoder

1. Trykk INNSTILLINGER øverst i redigeringsverktøyet.

Innstillinger

2. Velg Nettbutikk i venstre kolonne og trykk Sett opp ved siden av Leveringsmetoder.

Leveringsmetoder

3. Nettbutikken din vil inneholde en del forhåndslagde leveringsmetoder. Du kan bruke disse ved å trykke på dem og oppdatere innstillingene til ditt behov (som fraktpris, navn, osv).

For å aktivere pakkesporing, så må du først sette opp betalingsmetoden og skrive inn nettadressen med pakkenummeret som du vil få fra fraktselskapet. Du kan se mer informasjon om dette i artikkelen Oppsett av pakkesporing. Måten oppsettet til pakkesporing er vil være lik for alle fraktselskaper.

Ikke glem å lagre endringene dine ved å trykke Lagre.

Lagre

4. Du kan legge til en ny leveringsmetode ved å trykke Ny leveringsmetode.

Ny leveringsmetode

5. Fyll så inn navnet til leveringsmetoden og prisen kunden må betale for dette fraktalternativet. Trykk Lagre.

Fyll inn leveringsinfo

6. Hvis du ikke lengre trenger en av leveringsmetodene dine, så kan du slette den ved å markere boksen ved siden av den og trykke Slett.

Marker i listen og trykk Slett

OBS: Når du har lagt til en ny leveringsmetode til nettbutikken din, så vil den automatisk bli markert som Aktiv. Dette betyr ikke nødvendigvis at leveringsmetoden har blitt riktig satt opp. Vennligst kontakt det ønskede leveringsfirmaet og finn ut om det er noe de også trenger å gjøre på deres side.


Finner du ikke svaret på det du lurer på?