Vilkår og betingelser

Velkommen til Webnode!

Webnode er en web-basert tjeneste/produkt, som tilhører og er drevet av "Webnode AG", et selskap basert i Badenerstrasse 47, 8004 Zurich, Sveits.

Nåværende Vilkår og betingelser regulerer bruken av alle Webnodes produkter og tjenester, blant annet nettstedet "webnode.com" og dets innhold. De inneholder flere dokumenter som Webnode Vilkår for bruk, Regler for registreringer av domenenavn, Personvern, Personvernforordningen og Retningslinjer for automatisk sikkerhetskopiering.

VED Å BRUKE WEBNODES HJEMMESIDE (INKLUDERT INNHOLDET) OG/ELLER PRODUKTER OG/ELLER TJENESTER SAMTYKKER DU TIL DE BETINGELSER SOM FØLGER MED, TIL ALLE RETNINGSLINJER SOM LEGGES TIL, OG TIL ENHVER REVIDERING ELLER ENDRING SOM BETINGELSENE KAN VÆRE GJENSTAND FOR. HVIS DU IKKE ER ENIG MED DISSE VILKÅRENE, ELLER DU IKKE ØNSKER Å VÆRE BUNDET AV DEM, IKKE BRUK WEBNODES HJEMMESIDE, PRODUKTER ELLER TJENESTER.

Vilkår for bruk

Webnodes hjemmeside, sidens innhold, produkter og tjenester er tilgjengelige for alle individer over 18, som er rettslig i stand til å inngå kontrakter (bindende avtaler). Bevis på samsvar med disse kriteriene, kan kreves ved kjøp av tjenester og/eller produkter, i form av legitimasjon eller kontaktinformasjon.

Disse Vilkårene for bruk er etablert mellom oss (Webnode AG) og brukere. Ingen tredjepart har rett til å utnytte disse.

Dersom en domstol eller myndighet avgjør at en bestemmelse i disse Vilkårene for bruk er ugyldig eller på andre måter ikke kan håndheves, skal slik(e) bestemmelse(r) bli slettet fra disse vilkårene og resten av vilkårene skal fortsatt være gyldig.

Hvis Vilkårene for bruk er i strid med vilkårene og betingelsene som var gjeldende på tidspunktet for din registrering hos Webnode skal disse Vilkårene for bruk gjelde, med mindre annet er spesifisert på annen dokumentasjon levert av Webnodes kundestøtte.

1. Definisjoner

I vilkårene refererer "Du", "Deg" og "Bruker" til deg, brukeren av Webnodes nettsted, dets innhold, produkter og tjenester, og "din" skal tolkes tilsvarende. Videre refererer "Vi", "oss" og "Webnode" til Webnode AG, og "Vår" og "Webnodes" skal tolkes tilsvarende. "Brukerinformasjon" refererer til de personlige opplysningene som samles inn av oss i Webnode.com og/eller i løpet av registreringen og/eller kjøp av enhver Webnode-tjeneste eller produkt. "Vår nettside" refererer til hjemmesiden "webnode.com", og alle hjemmesider knyttet til den. "Webnode-side" refererer til våre brukeres nettsted som er opprettet ved hjelp av Webnode systemet. "Tredjepart" refererer til en person/enhet/selskap som ikke er knyttet til Webnode AG. Brukervilkår referer til vilkårene på denne siden.

2. Tilgjengelige tjenester

2.1 Gratis versjon

Webnodes grunnleggende verktøy for å lage og bygge nettsider er helt gratis for enhver bruker. Betingelsene for våre gratis versjoner er spesifikke for ulike typer nettsted. Gratisversjonen har begrensninger for lagringsplass, månedlig trafikkbruk, hvor mange e-postkontoer du kan opprette, og noe annet. Se oppdatert informasjon på prislisten vår.

2.2 Premium-tjenester

Når du har et spesifikt behov, for eksempel at du ønsker å øke lagringsplassen for din side, å få et eget domene, eller å ha en unik design eller nettstedsinnhold, skreddersydd etter dine instrukser, kan du kjøpe en eller flere av våre Premium-tjenester. Foreløpig omfatter det de funksjonene som er nevnt ovenfor, men også prioritert kundestøtte, sikkerhetskopiering og gjenoppretting, side- og salgsstatistikk, tilpassede bunntekster, online reklamekampanjer, og mange flere tjenester som allerede er tilgjengelige eller i ferd med å bli lansert.

3. Betalte Tjenester

3.1 Priser

Alle tjenester har en fast pris. Disse prisene kan være midlertidig erstattet av spesial-/kampanjepriser. En oversikt over prisene kan finnes i vår prisliste. Den endelige prisen er alltid vist til Brukeren under kjøpet før ordren er laget. Vi tar ikke betalt for noen avgifter rundt leveringen av tjenesten eller produktet. Når brukeren velger "Jeg kjøper som et firma" ved kassen, samtykker han/hun at hvis plikten til å rapportere og betale skatt oppstår, vil han/hun oppfylle forpliktelsen i landet der firmaet som tjenesten er kjøpt for er registrert.

3.2 Kjøp av Premium-tjenester

Alle våre Premium-tjenester er tilgjengelig under administrasjonssidene av prosjektet ditt. For ytterligere informasjon eller for å kjøpe en av våre Premium-tjenester, kan du kontakte vår kundestøtte.

4. Domenenavn (en betalt tjeneste)

4.1 Registrering av domenenavn og eierskap

Personen eller enheten som overtar domenet er rettmessig eier av det. Webnode fungerer utelukkende som en teknisk administrator og som et grensesnitt eller en agent mellom deg og organisasjonen, som en utgiver av domenenavn.

Hvis du (eieren av domenet) bestemmer deg for å ikke fornye domenet, er Webnode ikke ansvarlig for eventuelle problemer som kan oppstå som et resultat av et utløpt domene. Hvis du ikke fornyer domenet i tide kan domenet bli tapt og Webnode kan ikke holdes ansvarlig. Alle domenenavn er alltid låst fra å kunne bli overført. Det kan bli låst opp ved en forespørsel fra domenenavnets eier. Du kan se listen over tilgjengelige domener i vår prisliste for domener.

4.2 Fornyelse av domene

Domener kan fornyes i løpet av hele perioden fra registreringsdatoen til dagen før utløpsdatoen i administrasjonen til prosjektet. Fornyelsen av domenet er ansett som betalt når betalingsdatoen er før utløpsdatoen. Betalingsdatoen er satt når den valgte betalingsmetoden bekrefter at innbetalingen er mottatt. Hvis domenet ikke fornyes innen utløpsdatoen, settes det i karantene. Domenet kan fortsatt fornyes i karanteneperioden, men det vil medføre ekstra kostnader for dette. Oversikten over administrative avgifter kan finnes i oversikten over vårt reglement for domener.

Før domenet løper ut vil Webnode varsle den registrerte domeneholderen minst to ganger. Den første gangen ca tre måneder før utløpsdatoen, og en siste gang omtrent én uke før utløpsdato. Webnode vil også sende et varsel om utløp innen 24 timer etter utløpsdatoen til domenet.

4.3 Oppsigelse av registrering

Hvis du er en forbruker, så har du rett på å trekke deg fra avtalen innen perioden som er nevnt i seksjon 6.5 i disse vilkårene. Du gir oss herved samtykke for å utføre tjenesten før slutten til angreperioden. Utfører vi hovedsaken til kontrakten før angreperioden er over, vil du ikke ha rett på å trekke deg fra avtalen.

4.4 Privat domeneregistrering

Du kan registrere et domenenavn og beholde din anonymitet for å slippe å motta søppelpost eller bli funnet i domenedatabaser. Under registreringsprosessen er du likevel pålagt å oppgi dine kontaktopplysninger. Disse vil imidlertid kun bli brukt i forbindelse med betaling og fakturering. Informasjonen vil ikke bli tilgjengeliggjort i offentlige databaser. Tjenesten "privat domeneregistrering" ytes av Anonymouse Domains eller andre tredjeparter som er i henhold til brukervilkårene til Anonymouse Domains, s.r.o., organisasjonsnummer: 28296800, Hlinky 995/70, Staré Brno, 603 00 Brno. Brukervilkårene finner du her https://www.anonymousedomains.com/service-agreement/

5. Kontrakt og kontraktoppheving

5.1 Kontrakt

Kjøp av et produkt eller en tjeneste kan gjøres via en elektroniske ordre. Ordren for det tilbudte produktet eller tjeneste på vår hjemmeside anses å være forslaget om avtaleinngåelse. Når du bestiller en tjeneste fra Webnode regnes det som en bindende kontrakt mellom deg og Webnode, som gjelder så snart innbetalingen er fullført. "Fullført" er definert som at hele beløpet ble betalt, og en kvittering er tilgjengelig på administrasjonssidene tilhørende din Webnode-konto, på siden "Premium-tjenester og kvitteringer". Det er en "refundering periode" på 15 dager hvor du kan be om kansellering av tjenesten. Men med denne prosessen følger et bestemt sett av kriterier og regler (se punkt 6.5).

5.2 Kontraktsheving

Du kan avbestille alle tjenester når som helst, hvis du ikke ber refusjon av innbetalte midler. Det kreves at avbestillinger, kjøp av tjenester, og anmodning om endringer i eksisterende tjenester (dvs, alt som påvirker funksjonaliteten av prosjektet) må fremlegges av deg personlig (eieren av prosjektet). Dette må gjøres skriftlig (på e-post), og fra e-postadressen som ble brukt til å registrere prosjektet.

5.3 Varighet av kontrakten

Kontrakten for kjøp av våre Premium tjenester, har en varighet på alt fra ett, opp til 10 år. Domener har en kontrakt på minimum 1-2 år (avhengig av leverandørens betingelser) og maksimum 10 års kontrakter. For de resterende tjenestene, med mindre det er varslet ved kjøp, avsluttes kontrakten når tjenesten er utført. For oppdatert informasjon om våre tjenester, vennligst besøk vår prisliste.

5.4 Korrigering av ordre informasjon

Hvis du fyller inn feil informasjon under opprettelsen av den elektroniske ordren, så må du informere kundestøtten vår umiddelbart. Vær obs på at informasjonen kun kan redigeres innen 2 timer etter ordren har blitt opprettet. Forespørsler etter denne tidsperioden kan ikke utføres.

5.5 Brukerens samtykke for bruk av avstandsmessig kommunikasjon

Du gir oss herved ditt samtykke at du vil bruke avstandsmessig kommunikasjon så lenge kontrakten din med oss er gyldig. Kostnader for brukeren som kommer fra avstandsmessig kommunikasjon (som f.eks kostnader for bruk av internett, telefon, osv), er dekket av brukeren.

6. Betalinger/avgifter og tilbakebetalinger

6.1 Betalingsmetoder

Premium-tjenester kan betales med PayPal, kort, bankoverføring, og andre lokalt benyttede betalingsmetoder, som er tilbudt til brukeren under kjøpet og før ordren er betalt.

Ved bankoverføringer, er all nødvendig informasjon tilgjengelig på bestillingsskjemaet for Premium-tjenester. Legg merke til at tilleggsavgifter som følge av bankoverføring må betales av deg, ikke av Webnode.

Merk: Du er ansvarlig for å fylle inn riktig informasjon om betalingen. Vennligst sørg for at alle feltene er fylt ut, og at alle data som er levert er riktige. Webnode er ikke ansvarlig for avslåtte tjenester på grunn av feilaktige betalinger ved ugyldig eller utilstrekkelig oppgitt bruker-informasjon. Det bør legges ekstra oppmerksomhet på å skrive inn riktig referansenummer.

6.2 Behandling av betalinger

Ved å kjøpe våre Premium-tjenester med kredittkort eller PayPal samtykker du i at Webnode, våre partnere, filialer eller andre tredjeparter lagrer din informasjon (kredittkortopplysninger og/eller opplysninger om din PayPal-konto). Formålet med å lagre dine opplysninger er å gjøre fremtidige betalinger enklere. All informasjon er lagret på en trygg måte.

6.3 Gjentatte innbetalinger (automatisk fornyelse)

Ved å kjøpe våre Premium-tjenester med kort eller PayPal samtykker du i at Webnode kan fornye ditt abonnement automatisk. Automatisk fornyelse skjer for det meste på årlig basis avhengig av abonnementet ditt, mens beløpet trekkes i forkant av utløpsdatoen. Du vil bli varslet om den automatiske fornyelsen og videre betalinger på forkant, innen en tidsperiode som er satt etter lovens forskrifter.

Du kan slå av automatisk fornyelse når som helst i administrasjonen din. Aktivert automatisk fornyelse er ensbetydende med at du samtykker i at abonnementsavgiften trekkes fra din konto.

6.4 Betalingsdato og Aktiveringsdato

Betalingsdatoen settes ved bekreftet mottak av beløpet som ble oppgitt for valgt betalingsmetode. Når det gjelder betaling med kredittkort eller via PayPal, blir beløpet trukket umiddelbart fra kontoen din I tillegg er betalingsdato og aktiveringsdato den samme, med mindre fullførelsen av fullt betalt beløp må gjøres manuelt. I dette tilfellet kan aktivering utsettes i flere dager.

6.5 Forespørsel om refusjon

Du har rett til å trekke deg fra kontrakten innen 15 dager etter aktiveringsdato. Det er ikke mulig å trekke seg fra kontrakten om det dreier seg om automatisk fornyelse.

Du gir oss herved tillatelse til å utføre det som er oppgitt i denne kontrakten før slutten av angreperioden når det dreier seg om domeneregistrering, fornyelse av domenenavn og andre Premium-tjenester. Utfører vi hovedemnet til kontrakten før slutten av angreperioden, så vil du ikke ha rett på å trekke deg fra kontrakten.

Dersom du har mottatt en rabattkode for gratis domeneregistrering for kjøp av en Premium-pakke, og du sender inn en forespørsel for tilbakebetaling som passer til kravene spesifisert i disse vilkårene, så vil beløpet tilbakebetalt tilsvare prisen til Premium-pakken minus verdien til domenet som ble registrert med rabattkoden.

Hvis en nettbasert reklamekampanje - Google (dvs. tredjepart) innstiller eller blokkerer brukerens reklamekampanje på grunn av at produktet eller tjenesten det annonseres for, bryter vilkårene for bruk, er det ikke mulig å angre kjøpet av tjenesten (f.eks. PPC-kampanjen). I slike tilfeller kan Webnode ikke holdes ansvarlig for et eventuelt økonomisk tap.

For å be om kansellering av en kontrakt, må du sende en e-post til vår kundestøtte (se artikkel 5). Skjema for kansellering er tilgjengelig her.

For kansellering av Premium-tjenester innenfor 15-dagers perioden, er ingen begrunnelse nødvendig, men det oppfordres da vi bruker det som en informasjonskilde.

Ved autorisert anmodning om å kansellere Premium-tjenester, med unntak av Premium-pakker og domeneregistreringer, kan du be om å avbryte avtalen innen en 15-dagers periode fra dagen tjenesten ble aktivert selv om vi (med din tillatelse) utførte hovedemnet til denne kontrakten før slutten av angreperioden. Du må oppgi en grunn for kanselleringen. For alle tilfeller nevnt ovenfor, er disse årsaker som kan utløse en refusjon:

  • (a) Full oppsigelse av alle tjenester (inkludert gratis versjoner);
  • (b) Gjentatte tekniske problem med tjenesten, som svekker prosjektets normale funksjonalitet;
  • (c) Unnlatelse av å yte tjenester som ble betalt i sin helhet (med bekreftelse av betaling).

Merk: Webnode forbeholder seg retten til å gjennomgå grunnene til kansellering du oppgav og bestemme om anmodningen aksepteres eller avslås.

6.6 Dato og metode for tilbakebetaling

Hvis du er en bruker så vil tilbakebetalingen skje innen 14 dager fra datoen Webnode fikk forespørselen om kansellering av kontrakten. Hvis du er en entrepenør så vil tilbakebetalingen skje innen 60 dager fra datoen Webnode fikk forespørselen om kansellering av kontrakten.

Hvis du er en forbruker, så vil tilbakebetalingen bli tilbakebetalt med samme betalingsmetode som ble brukt ved bestilling, med mindre noe annet har blitt bestemt. Entrepenører vil få tilbakebetalinger via bankoverføring, den samme betalingsmetoden som ble brukt for innbetalingen (hvis tilbakebetaling er tillat), eller via en rabattkode som ikke kan refunderes. Deaktivering av tjenesten skjer samtidig som tilbakebetalingen.

Vennligst vær obs på at rabattkoder ikke kan refunderes under noen omstendigheter.

7. Akseptabel adferd

"Akseptabel adferd" av Webnodes hjemmeside, sidens innhold, produkter og tjenester defineres i avsnitt 7.1 til 7.8. Aktiviteter som går imot, eller bryter med disse punktene er derfor i strid med vilkårene for tjenesten, og gjør deg ansvarlig for evt. disiplinærtiltak og rettsforfølgelse. For mer informasjon, se artikkel 10.

7.1 Innhold

Som en Webnode-bruker godkjenner du å ikke tilgjengeliggjøre eller distribuere, via Webnodes nettsider, materiale som er av ærekrenkende, truende, obskønt, skadelig, pornografisk eller på annen måte ulovlig art. Dessuten er materiale som bryter eller krenker, på noen måte, våre rettigheter eller andres rettigheter (inkludert, men ikke begrenset til, immaterielle-rettigheter, taushetsplikt-rettigheter og personverns-rettigheter) absolutt forbudt, samt aktiviteter som kan forårsake ubehag eller ulemper for oss eller andre. Du kan heller ikke uttrykke meninger som er vulgære, kjønnsdiskriminerende, rasistisk eller på annen måte støtende. Vi oppfordrer brukerne å behandle hverandre på en respektfull og høflig måte.

7.2 Eierskap av innhold

Du vil ikke legge ut, eller på annen måte tilgjengeliggjøre, materiale som du ikke eier på Webnodes nettsider, uten uttrykkelig samtykke fra lovlig eier av det aktuelle materialet.

7.3 Deltakelse på arrangementer

Du vil følge reglene i enhver konkurranse, tilbudskampanje eller markedsføringskampanje som du deltar i på vår nettside.

7.4 Urimelig atferd

Du vil ikke engasjere deg i noen atferd eller handling som kan påvirke funksjonsevnen eller sikkerheten for Webnodes nettsider eller føre til urimelig ulempe eller problemer for våre medarbeidere.

7.5 Identitet

Du vil ikke utgi deg for å være en annen person/enhet, og heller ikke prøve å uriktig fremstille forholdet ditt til andre personer/enheter.

7.6 Søppelpost

Du vil ikke markedsføre Webnodes nettside ved å sende søppelpost (dvs. e-poster sendt til kontoer uten å på forhånd ha samtykke fra kontoens eier). Du vil ikke bruke e-postkontoer laget hos oss for å sende søppelpost (dvs. e-poster sendt til kontoer uten å på forhånd ha samtykke fra kontoens eier).

7.7 Robot-programvare

Du vil ikke bruke robot-programvare (eller noen annen programvare som ikke er Webnodes) til å lage nye Webnode nettsteder, få tilgang til, eller endre Webnode-sider.

7.8 Provisoriske løsninger

Du vil ikke bruke provisoriske løsninger av noe slag for å omgå pakkebegrensninger eller begrensninger satt av Webnodes tjenester og funksjoner.

8. Opphavsrett

Alt opphavsrettslig materiale, varemerker og andre immaterielle rettigheter, materiale eller innhold som leveres som en del av Webnodes nettsider skal til enhver tid, være forbeholdt oss eller våre lisensgivere. Du har ikke tillatelse til å bruke dette materialet eller innholdet uten autorisasjon fra oss eller våre lisensgivere. Videre er det bare tillatt å bruke slikt materiale på den måten som er beskrevet i vilkårene, og ikke på noen andre måter. Du vil ikke kopiere, reprodusere, distribuere, kommersielt utnytte eller i noen form nytte/utnytte slike materialer eller slikt innhold. Du vil heller ikke hjelpe/medvirke i at en tredjepart utfører handlinger slik som de som er nevnt ovenfor.

Videre, hvis du oppdager slik distribusjon eller kommersiell utnyttelse, godtar du å varsle oss umiddelbart.

9. Personvern

Vi garanterer at våre produkter og tjenester ikke har noen defekter. Vi garanterer spesifikt at a) produkter eller tjenester har tjenester som vi har avtalt om. Hvis avtalen mangler, så vil funksjonene som har blitt beskrevet eller som forventes på grunn av produktets art eller tjeneste og basert på vår reklame; b) produktet eller tjenesten er passende til formålet beskrevet for dets bruk eller for hvilke produkter eller tjenester av denne typen som vanligvis brukes; d) produktet eller tjenesten er i en tilstrekkelig mendgde, mål eller vekt og etterkommer lovlige krav.

Hvis produktet eller tjenesten ikke har funksjonene som er listet over, og du er en forbruker, så kan du forespørre:

  • (a) Levering av et nytt produkt eller tjeneste som ikke inneholder defekter, med mindre det er utilstrekkelig på grunn av defektens art, og om defekten kun påvirker en komponent, så kan du sende inn en forespørsel om erstatning av kun komponenten.
  • (b) Hvis det ikke er mulig, så kan du trekke deg fra kontrakten.
  • (c) Hvis det er en utilstrekkelig løsning på grunn av defektens art, spesielt om defekten kan fjernes uten for stor ventetid, så har du rett på å motta en gratis reparasjon av defekten.
  • (d) Hvis du ikke trekker deg fra kontrakten, ikke bruker retten til å motta en ny enhet uten defekter eller motta erstatning eller reparasjon av enheten, så kan du sende inn en forespørsel om en rabattkode.
  • (e) Du har også rett på å motta et nytt produkt eller tjeneste, eller erstatning av et komponent, selv om du har en defekt som kan fjernes hvis du ikke kan bruke produktet eller tjenesten på riktig vis på grunn av gjentakende defekter etter reparasjon eller på grunn av flere defekter. Du har i så fall rett til å trekke deg fra kontrakten.

Du har rett til å ta i bruk retten rundt defektiv opptreden som skjer på forbrukerens vare innen 24 måneder etter kvitteringen er generert. Hvis en defekt oppstår innen 6 måneder etter kvitteringens tid, så regnes varen som å ha vært defekt siden kvitteringen ble generert. Hvis ansvarsretten for defekten ikke er brukt innen perioden som tillater bruk av denne retten, så kan den ikke lengre brukes.

Hvis du er en forbruker, så har du rett til å bruke retten for mangelfull opptreden på forbrukerens varer innen en 24-måneders periode etter kvitteringen er generert. Hvis en defekt skjer innen 6 måneder etter kvitteringen er generert, er produktet/tjenesten sett som å ha vært defektiv siden kvitteringen ble generert. Hvis ansvarsretten for defekten ikke er brukt innen perioden som tillater bruk av denne retten, så kan den ikke lengre brukes.

Klager kan bli sendt elektronisk til e-postadressen support@webnode.no eller fysisk til adressen Hlinky 70, 603 00 Brno, Tsjekkia. Hvis du er en forbruker, etter innsending av klage vil vi sende en skrevet bekreftelse av når du tok i bruk din rett, hva klagen gjelder og hva du krever i erstatning, i tillegg til bekreftelse av dato og hvordan klagen skal løses.

Hvis du er en forbruker, vil vi umiddelbart finne en løsning på klagen din. I komplekse saker, så vil den løses innen 3 arbeidsdager. Denne perioden inkluderer ikke tidsperioden som er nødvendig for en ekspertevaluering av defekten til produktet eller tjenesten. Klager, inkludert fjerning av defekter, må håndteres uten unødvendig lang ventetid, og kan ikke ta lengre enn 30 dager fra når klagen ble mottatt, med mindre vi har avtalt en lengre tidsperiode.

Om du sender inn en klage, er det nødvendig at du samarbeider med oss. Dersom du ikke kan gi oss nødvendig dokumentasjon eller assistanse, så vil vi ikke kunne gjennomføre kravet eller bestemme hva dens løsning skal være. I perioden der vi venter på deg til å levere manglende dokumentasjon, så gjelder ikke tidsperioden satt for avgjørelse av saken og tidsperioden satt for gjennomføring av kravet som er i henhold til loven.

Hvis du er en entrepenør, så er retten og forpliktelsene relatert til mangelfull opptreden styrt av gjeldene lovbestemmelser.

10. Privat informasjon og personvern

Du kan bli spurt om å fylle inn din personlige informasjon på enkelte Webnode-sider. Vennligst se vår Personvern for detaljer om hvordan vi håndterer personlig informasjon.

Hvis du behandler personlig informasjon av individer gjennom våre produkter eller tjenester, som en kontrollør eller personlig databehandler, så godkjenner du å etterkomme reglene fastsatt i nasjonal lovgivning om behandling av personlig informasjon, og hvis aktuelt, reguleringen av Europaparlamentet og Europarådet (EU) 2016/679 fra 27 April 2016 som gjelder beskyttelse av individets behandling av personlig informasjon om fri flytting av slik informasjon, opphevet av direktiv 95/46 / EC (personopplysningsloven)

11. Brudd på våre vilkår

Manglende overholdelse av det som er beskrevet i artikkel 7 og/eller deltakelse i aktiviteter som er i strid (på en eller annen måte) med dette er forbudt i disse vilkårene, og gjør deg ansvarlig til å motta disiplinærtiltak og rettsforfølgelse. Bestemmelsen å sette i gang disiplinære tiltak (inkludert, men ikke begrenset til, avbrytelse av alle tjenester) faller under Webnodes rett og kan utføres uten å måtte utgi en grunn.

Vennligst rapporter brudd på nåværende brukervilkår, våre vilkår eller dine lokale lover. Klikk her for å informere oss om slike aktiviteter.

12. Avbrytelse/avslutning av tjenester

Vi forbeholder oss retten til å umiddelbart avslutte eller suspendere våre tjenester for deg i en ubestemt tid hvis du bryter våre brukervilkår, eller at vi har rimelige grunner til å tro at du kommer til å bryte dem. Vi vil avbryte våre tjenester vi gir deg om du oppfører deg på en måte vi mener er uakseptabel. Bestemmelsen for å sette i gang en disiplinær handling (inkludert, men ikke begrenset til, avbrytelse av alle tjenester) faller under retten til Webnode og kan utføres uten å måtte utgi en grunn.

13. Ansvarsbeskrivelse

VI ER IKKE ANSVARLIG FOR SKADER KNYTTET TIL BRUKERE, ELLER TIL TREDJEPARTER ELLER TIL DERES MASKINVARE, SOM OPPSTÅR DIREKTE, INDIREKTE ELLER VED UHELL I FORBINDELSE MED BRUK AV VÅRE TJENESTER OG/ELLER PRODUKTER INKLUDERT NEDLASTING AV MATERIALE GJENNOM VÅRE TJENESTER. VI ER IKKE ANSVARLIG FOR SKADER KNYTTET TIL BRUKERE ELLER TREDJEPARTER SOM ER ET RESULTAT AV MANGLENDE EVNE TIL Å BRUKE VÅRE TJENESTER OG/ELLER VÅR NETTSIDE OG/ELLER PRODUKTER VERKEN DIREKTE ELLER INDIREKTE I FORBINDELSE MED DENNE HENDELSEN. DERFOR ER DIN BRUK AV TJENESTEN PÅ EGET ANSVAR, OG DU ER ALENE ANSVARLIG FOR SKADE PÅ DATASYSTEMET, ANDRE ENHETER ELLER TAP AV DATA SOM FØLGE AV NEDLASTING AV EVENTUELT MATERIALE.

DU FORSTÅR OG ER ENIG I AT DIN BRUK AV WEBNODES NETTSIDER, VÅRE TJENSTER OG PRODUKTER GJØRES PÅ EGEN RISIKO OG AT WEBNODES NETTSIDETJENESTER OG PRODUKTER LEVERES SOM DEN ER OG SOM DEN NÅ ER TILGJENGELIG. DU GODTAR VIDERE AT VI IKKE ER ANSVARLIG FOR TILGJENGELIGHETEN TIL TREDJEPARTS NETTSIDER OG/ELLER MATERIALE SOM DU HAR TILGANG TIL GJENNOM WEBNODES SIDER.

ANSVARSBEGRENSNINGER GJELDER PÅ OMFATTET TILLATELSE AV NASJONAL LOVGIVNING.

13.1 Tredjeparter

Vi støtter ikke og skal ikke holdes ansvarlig for noe innhold, reklame, produkter eller tjenester på, eller tilgjengelig gjennom, en tredjeparts hjemmeside.

Eventuelle transaksjoner mellom deg og enhver tredjepart som finnes på eller via Webnodes nettsider, inkludert betaling for og levering av produkter, tjenester og alle andre vilkår, betingelser, garantier eller representasjoner i forbindelse med slik omgang, skjer mellom deg og gjeldende foretak. Derfor er vi verken ansvarlig for eventuelle tap/skade av noe slag, som påløper i slike forretninger.

13.2 Utelukkelse av garantien

Webnode, dets datterselskaper og lisenshaverne verken lover eller garanterer deg at:

  • (a) Din bruk av våre tjenester og produkter vil tilfredsstille dine krav;
  • (b) Din bruk av tjenester og produkter vil være uavbrutt, tidsriktig, sikkert, feilfritt og fri for virus;
  • (c) Enhver informasjon innhentet av deg som et resultat av din bruk av våre tjenester og produkter vil være nøyaktige og pålitelige;
  • (d) Defekter i drift eller funksjonaliteten til programvare som er gitt til deg som en del av tjenestene vil bli korrigert;

i den grad som er tillatt av nasjonal lovgivning.

Ingen råd eller informasjon, verken muntlig eller skriftlig, innhentet av deg fra Webnode, gjennom eller fra våre tjenester skal gi noen garanti som ikke uttrykkelig fremgår av vilkårene.

Webnode fraskriver seg uttrykkelig alle garantier og vilkår av noe slag, enten uttrykt eller underforstått, inkludert, men ikke begrenset til, underforståtte garantier og vilkår for salgbarhet, egnethet for et bestemt formål og ikke-krenkelse.

14. Ansvarsbegrensning

I henhold til de generelle bestemmelser i Ansvarsbeskrivelse (artikkel 13) ovenfor, DU FORSTÅR OG SAMTYKKER I AT WEBNODE, DETS DATTERSELSKAPER OG DERES LISENSGIVER IKKE SKAL VÆRE ANSVARLIG OVERFOR DEG FOR BETINGELSENE ANGITT I PUNKT 14.1 TIL 14.3 i den grad som er tillatt av nasjonal lovgivning.

14.1 Generelt

Eventuelle direkte, indirekte, tilfeldige, spesielle følgeskader eller andre skader som kan påføres deg, uansett årsak og under ethvert krav om erstatningsansvar. Dette skal omfatte, men ikke være begrenset til, tap av fortjeneste (enten direkte eller indirekte), tap av person- eller bedriftsomdømme, tap av data, anskaffelseskostnader for erstatningsvarer eller tjenester, eller andre immaterielle tap.

Eventuelle tap eller skade som kan bli påført av deg, inkludert men ikke begrenset til, tap eller skade som følge av:

  • (a) Enhver tillit du plasserer på fullstendigheten, nøyaktigheten eller eksistensen av reklamer, eller som et resultat av ethvert forhold eller en transaksjon mellom deg og noen annonsør eller sponsor hvis reklame vises på tjenestene;
  • (b) Eventuelle endringer som Webnode kan gjøre med sine tjenester, eller for et permanent eller midlertidig opphold i leveringen av tjenestene (eller funksjoner i tjenestene);
  • (c) Sletting av, forpurring av, eller mangelfull lagring av innhold og annen kommunikasjonsdata som lagres eller sendes via, eller gjennom, din bruk av våre tjenester;
  • (d) Din unnlatelse av å gi Webnode nøyaktig kontoinformasjon;
  • (e) Din manglende evne til å holde ditt passord eller dine kontoopplysninger sikret og konfidensielt.

14.2 Jurisdiksjon

Begrensningene på Webnodes ansvar overfor deg i punkt 13.1 ovenfor skal gjelde hvorvidt Webnode har blitt informert om, eller burde ha vært klar over, muligheten for slike tap som oppstår. Dessuten vil juridiske begrensninger i ditt område gjelde for deg.

14.3 Informasjonen gitt på Webnodes nettsider

Vi er ikke ansvarlig for:

  • (a) Materiale som er skrevet av brukere, spesielt de lagt ut på blogger og/eller forum. I tillegg godkjenner vi ikke slike materialer, og forbeholder oss retten til å overvåke slike bidrag, samt å svare, kommentere, redigere, avvise innlegg eller fjerne innhold fra blogger og/eller forumet etter eget forgodtbefinnende. Men unnlatelse av å fjerne bestemt materiale utgjør ikke en støtte eller aksept fra oss;
  • (b) Nøyaktigheten, timingen eller påliteligheten av opplysninger/uttalelser om Webnodes nettsider, og vi vil ikke bli holdt ansvarlig for uttalelser, råd og/eller synspunkter som genereres av brukere på blogger og forum (unntatt i den utstrekning det er nødvendig i forhold til loven). Hvis du har noen krav som oppstår fra slike handlinger og/eller uttalelser fra en annen bruker, godtar du å forfølge et slikt krav utelukkende mot den aktuelle brukeren og ikke mot oss;
  • (c) Kvaliteten, nøyaktigheten eller egnetheten av Webnodes nettside, bortsett fra det som er lovpålagt. Vi vil imidlertid engasjere oss i alle rimelige tiltak for å tilby våre tjenester på en mest mulig profesjonell måte;
  • (d) Eventuelle uredelige fremstillinger vi lager, og for dødsfall eller personskade forårsaket av vår uaktsomhet. Vi vil ikke være ansvarlig overfor deg for eventuelle andre tap/skader som du eller noen tredjepart kan være gjenstand for som en følge av bruk av eller i forbindelse med din bruk av, Webnodes nettsider.

15. Avgjørelser av forbrukerkonflikter utenfor retten

Brukeren (forbrukeren) har rett på en avgjørelse utenfor retten om det skal være en forbrukerkonflikt. Passende saker for avgjørelser av forbrukerkonflikter eller en forbrukerkonflikt angående elekstronisk kommunikasjon utenfor retten kan finnes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.adr.show2&lng=NO

16. Kontinuerlig forbedringsprosess

Kvaliteten på våre tjenester og produkter er hovedfokuset for Webnode. Derfor er vårt system gjenstand for en kontinuerlig forbedringsprosess, både på det teknologiske og designmessige området til produktet.

17. Tilbakemelding

Som en del av vår dedikasjon til dyktighet, ønsker Webnode AG dine meninger og kommentarer om noen eller alle de vilkår og retningslinjer som er angitt i de gjeldende vilkårene. For å bidra med dine kommentarer/forslag, kan du kontakte vår kundestøtte, eller send en e-post til support@webnode.no.

18. Endringer på våre hjemmesider

Webnode forbeholder seg retten til å endre eler fjerne hvilken som helst del av innholdet på våre hjemmesider når som helst uten å måtte si ifra om endringen, eller å avbryte vår hjemmeside for en ubestemt tidsperiode.

19. Klagehåndtering

Klager er håndtert gjennom vår Webnode Kundestøtte avdeling

20. Etiske retningslinjer

Webnode er ikke bunnet av noen etiske retningslinjer med hensyn til sine brukere.

21. Endringer og oppdateringer til vilkårene

Webnode AG forbeholder seg retten til når som helst, å oppdatere vilkårene etter eget skjønn, å ta hensyn til juridiske, industri-relaterte, eller andre endringer i nåværende betingelser. Du vil få varsel om endring i brukervilkårene våre minst 15 dager før de nye brukervilkårene tar effekt. Du har rett på å nekte endringene i brukervilkårene. Dette kan du gjøre ved å varsle vår kundestøtte. Perioden for avbrytelse av tjenesten er den samme som tidsperioden til utløp av tjenesten/produktet (der ingen automatisk fornyelse vil skje). Hvis du ikke nekter endringene i brukervilkårene som du har blitt varslet om på forhånd, så vil forholdet som er angitt i de nye brukervilkårene satt i effekt. Den siste oppdaterte versjonen av denne avtalen er tilgjengelig på hjemmesiden "webnode.com". Vi anbefaler på det sterkeste til alle brukere å lese denne avtalen fullt ut og gå gjennom den jevnlig. Dokumentene trer i kraft på datoen for den siste oppdateringen.

OBS: For å forbedre dine opplevelser med våre tjenester, legger vi ut oversettelser av alle dokumenter relatert til våre brukervilkår. Dersom det er forskjell mellom denne og den engelske versjonen, så vil den engelske versjonen gjelde. Den engelske versjonen kan finnes på www.webnode.com.